Mijn favorieten

Verkoop

Verkoop

Verkoop van uw onroerend goed is een ingrijpende gebeurtenis. Uiteraard zijn wij geïnteresseerd om in uw opdracht te mogen bemiddelen bij de verkoop. Wij kunnen u echter ook van dienst zijn voorafgaand aan het besluit om te verkopen. U kunt in het voortraject contact met ons opnemen voor een vrijblijvende afspraak, waarbij wij u enerzijds informatie kunnen verstrekken om het besluit te vergemakkelijken en anderzijds kunnen uitleggen wat wij als RGO Makelaars voor u kunnen betekenen.

Indien u besluit de verkoopbemiddeling bij ons kantoor onder te brengen gaan wij bij u thuis op een passend moment het plan van aanpak bespreken met ons verkoopplan als basis met de door u gewenste aanpassingen en/of aanvullingen, zodat wij op basis van maatwerk het verkooptraject kunnen opstarten.

1. Voorbereidende fase
De basis van onze dienstverlening is vertrouwen en communicatie. Dit is niet alleen van belang in relatie met u als opdrachtgever, maar ook belangrijk ten aanzien van informatie richting potentiële gegadigden voor uw object. Afspraken worden duidelijk vastgelegd, zodat u weet wat u van ons mag verwachten en wat de koper mag verwachten van het verkoopobject. Ook kan het nodig zijn dat overleg vooraf te hebben met uw accountant met betrekking tot fiscale aspecten; ook hierbij kunnen wij een actieve rol vervullen.

2. Presentatie
Samen met u bepalen wij hoe uw object in de markt wordt aangeboden. De wijze van presenteren en/of aanbieden stemmen wij af op het bereiken van de doelgroep. Behalve plaatsing van uw object op onze eigen website en Funda wordt uw object ook op diverse social media gepresenteerd. In de verkoopbrochure is alle informatie opgenomen zodat kandidaat-kopers met toelichting van onze kant een weloverwogen besluit kunnen nemen.

3. Bezichtigingen en onderhandeling
Door de moderne communicatiemiddelen en ons uitgebreide netwerk hebben wij ruime mogelijkheden om kandidaat-kopers te bereiken. Bezichtigingen worden in principe alleen op afspraak door ons zelf uitgevoerd, waarbij u ruim van tevoren wordt geïnformeerd. Ook na de bezichtiging wordt u op de hoogte gebracht van de reactie van de kandidaatkopers. Zodra er een bod wordt uitgebracht, wordt u direct geïnformeerd en worden alle voorwaarden en het tegenvoorstel besproken.

4. Overeenkomst en afwikkeling
Indien er overeenstemming is over prijs, voorwaarden en termijnen wordt er door ons een koopovereenkomst opgesteld, welke na goedkeuring door verkoper en koper (en eventueel diens adviseur/makelaar) wordt ondertekend. Zodra de ettelijke bedenktijd en de ontbindende voorwaarden zijn uitgewerkt, is er sprake van een bindende cq. onherroepelijke overeenkomst. Wij dragen er zorg voor dat de notaris tijdig wordt geïnformeerd, die dan op basis van de koopovereenkomst de leveringsakte kan opstellen.
Vlak voor de feitelijke overdracht inspecteren wij met u en de koper het object en worden de meterstanden opgenomen. Na voormelde inspectie wordt de leveringsakte bij de notaris getekend en worden de sleutels overgedragen.
De verkoop is afgerond, samen met u hebben wij de doelstelling bereikt.

Als u benieuwd bent wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.